Ideální skladba podlahy v podkroví na dřevěných trámech - stavebnikomunita.cz2024-03-29T15:26:35Zhttp://stavebnikomunita.cz/forum/topics/ide-ln-skladba-podlahy-v-podkrov-na-d-ev-n-ch-tr-mech?feed=yes&xn_auth=noPodle data dotazu to už asi n…tag:stavebnikomunita.cz,2018-02-10:6453524:Comment:596182018-02-10T20:46:46.677ZIvanhttp://stavebnikomunita.cz/profile/Ivan
<p>Podle data dotazu to už asi nebude aktuální, ale snad to pomůže někomu jinému. Při rekonstrukci starého domu jsem řešil problém podlahy nad místností která měla trámový strop. Mé řešení bylo následovné. V jedné třetině trámů jsm našrouboval ocelové L profily 30x30 mm a do nich udělal záklop ze všech možných druhů prken které mi přišly pod ruku. Záklop jsem z vrchu zajistil lištou a ve spodní místnosti nahodil s pomocí rabicového pletiva (pouze mezi trámy, ty zůstaly dole odkryté). Zbytek…</p>
<p>Podle data dotazu to už asi nebude aktuální, ale snad to pomůže někomu jinému. Při rekonstrukci starého domu jsem řešil problém podlahy nad místností která měla trámový strop. Mé řešení bylo následovné. V jedné třetině trámů jsm našrouboval ocelové L profily 30x30 mm a do nich udělal záklop ze všech možných druhů prken které mi přišly pod ruku. Záklop jsem z vrchu zajistil lištou a ve spodní místnosti nahodil s pomocí rabicového pletiva (pouze mezi trámy, ty zůstaly dole odkryté). Zbytek trámoví jsem vyplnil izolační vatou až po okraj trámů. Přez trámy a izolaci jsem položil nepískovanou asvaltovou lepenku, na ni položil kari sítě. Do všech trámů jsem natloukl ve dvou řadách hřebíky (střídavě, asi 15 cm od sebe, velikosti 20 cm) aby z nich vyčnívalo cca 5 cm a k nim jsem přidrátoval kari síť. Trámy jsem ve spodní místnosti pečlivě podepřel trámovím. Celou podlahu horní místnosti jsem zalil 15-ti centimetry perlitbetonu. Je zajímavé, že po vyzrání horní podlahy došlo vynesení trámů natolik, že jsem pak spodní výstuž trámoví jen pozbíral bez jakéhokoliv vytloukání klínů. V přízemí domu máme dodnes obývák (6x5,5 m) a nahoře byl dětský pokoj shruba stejné velikosti, z části vrchí místnosti byla koupelna. V koupelně máme klasickou dlažbu a v dětském pokoji lakovaný korek. Našim hochů bylo tehdy 5 a 6 let (dnes 35 a 36) a nikdy jsme neměli problémy s tepelnou či hlukovou izolací obou pokojů a podlahy jsou pořád stejně, jen korek jsme jednou přebrousili a opět nalakovali, vždy lodním lakem. Navíc, vrchí podlaha byla změnou profilu trámů (tyč) na T profil pomocí hřebíků, kari sítě a lehkého betonu natolik pevná, že nebyl problém postavit i těžký masivní nábytek kdekoliv, bez ohledu na trámoví.</p> Plovoučka a kročejová izolace…tag:stavebnikomunita.cz,2015-03-17:6453524:Comment:440632015-03-17T07:25:18.883ZTMhttp://stavebnikomunita.cz/profile/TM
<p>Plovoučka a kročejová izolace? To mi nejde dohromady.</p>
<p>Plovoučka a kročejová izolace? To mi nejde dohromady.</p> Mezi trámy osadit ještě kvh h…tag:stavebnikomunita.cz,2015-02-09:6453524:Comment:433492015-02-09T17:49:45.515ZLukáš Tirnerhttp://stavebnikomunita.cz/profile/LukasTirner
<p>Mezi trámy osadit ještě kvh hranoly 180x60 tak aby rozteč byla cca těch 40cm, na to osb 4pd, měla by stačit jedna vrstva 22mm, ale lepší je 2 x 18mm a dát je do kříže.</p>
<p>Pokud se coulová prkna nehoupou mělo by stačit OSB 4pd 2 x 18mm zase příže.</p>
<p>Desky prošroubovat a lepší i celoplošně lepit.</p>
<p>Co se týče kročejové izolace, tak se mi osvědčila velkoformátová hobra 10mm a plovoučka.</p>
<p></p>
<p>Mezi trámy osadit ještě kvh hranoly 180x60 tak aby rozteč byla cca těch 40cm, na to osb 4pd, měla by stačit jedna vrstva 22mm, ale lepší je 2 x 18mm a dát je do kříže.</p>
<p>Pokud se coulová prkna nehoupou mělo by stačit OSB 4pd 2 x 18mm zase příže.</p>
<p>Desky prošroubovat a lepší i celoplošně lepit.</p>
<p>Co se týče kročejové izolace, tak se mi osvědčila velkoformátová hobra 10mm a plovoučka.</p>
<p></p>